قیمت باسکول

قیمت باسکول - ترازو

قیمت باسکول

قیمت باسکول - ترازو

ترازو دیجی

ترازو DIGI ساخت کشور ژاپن می باشد که با داشتن طراحی منحصر به فرد مناسب برای استفاده در فروشگاه ها و کارخانه ها برای امر بسته بندی می باشد ، ترازو ژاپنی DIGI در مدل های علمک دار و بدون علمک در حال تولید است ترازو  دیجیتال دیجی ، ترازوی لیبل پرینتر است که با تولید بارکد واقعی بر روی لیبل امکان بسته بندی را ایجاد می نماید و به کاربر این امکان را می دهد که برای هر کالا بارکد واقعی تولید نماید و با صندوق فروشگاهی ارتباط بر قرار نموده و اطلاعات را به صندوق انتقال دهد


  

ماده 71 قانون نظام صنفی در مورد ترازوی فروشگاهی

ماده 71 قانون نظام صنفی در مورد ترازوی فروشگاهی مبنی بر مجهز نمودن فروشگاه ها به سیستم ترازوی دیجیتال و ترازو پرینتر دار می باشد که در صورت عدم اجرای این قانون ، فروشگاه ملزم به پرداخت جریمه می گردد ، مفاد این قانون که به شرح زیر می باشد .
آیا درباره ماده 71 قانون نظام صنفی چیزی می دانید؟
اغلب مردم تصور میکنند که فراگیر شدن ناگهانی یک محصول یا دستگاه، با روی آوردن ناگهانی مردم، یا مساله مد و پسند روزمره در ارتباط است ، آیا تاکنون گمان کرده‌اید که ممکن است فراخوان یا دستور ارگانهای دولتی پشت قضیه باشد ؟ و استفاده کنندگان از آن محصول فراگیرشده، مکلف و موظف به استفاده از آن شده باشند ؟ درباره استفاده از ترازوهای دیجیتال و چاپ فاکتور خرید و فروش ، در فروشگاه ها و مغازه ها و خرده فروشیها طی سالهای گذشته، همین مساله رخ داده است ، آیا از ماده 71 قانون نظام صنفی چیزی میدانید ؟
آیا میدانید به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها دستور داده شده تا برای معتبر کردن و مستند کردن خرید و فروشهای جزیی مردم ، از ترازوهای دیجیتال استفاده کنند ؟ در مقاله پیش رو متن مختصر شده قانون 71 نظام صنفی را آورده ایم تا با آن آشنا شوید ، چراکه دانستن حقوق شما به عنوان شهروند ، نیاز زندگی روزمره تان است و  ترازو ابزاری اساسی برای خریدهای شماست ، بنا بر این از حقوق خود مطلع باشید .
( استفاده از صندوق مکانیزه فروش (POS) و ترازوی دیجیتالی توسط افراد صنفی )

ماده 1- به منظور تسهیل داد و ستد و ثبت و مستندسازی فعالیتهای اقتصادی ، افراد صنفی عرضه کننده کالا یا ارائه دهنده خدمت،  مکلفند به تناسب از صندوق مکانیزه فروش (pos) یا دستگاه ترازو دیجیتالی یا هر دو برای فروش کالا یا ارائه خدمت ، طبق ضوابط و مقررات این آیین نامه استفاده نمایند

ماده 2- صندوقهای فروش واحدهای صنفی ارائه دهنده کالا یا خدمات ، باید حداقل دارای تواناییهای زیر باشند :

• نام و نشانی واحد صنفی و تاریخ صدور در قبض (فاکتور) مخصوص مشتری درج شود .

• مشخصات کامل کالای فروخته شده در قبض مخصوص مشتری درج شود ( شامل نام کالا،  قیمت واحد و کل ، وزن یا حجم یا متراژ )

• مشخصات کامل خدمت ارائه شده به مشتری در قبض درج شود .

• در قبض مخصوص مشتری تلفن رسیدگی به شکایات درج شود .

• دستگاه یا برنامه نرم افزاری تهیه شده باید به گونه ای باشد که مامور فروش یا فرد صنفی به هیچ وجه توانایی دخل و تصرف در اطلاعات وارد شده را نداشته باشد .

• توانایی گزارش دهی را داشته باشد .

ماده 3- دستگاه های توزین دیجیتالی باید دارای مشخصات زیر باشد :

• واحدهای صنفی موظفند از دستگاه های توزینی استفاده نمایند که بنا بر نوع فعالیت، حساسیت مورد نیاز را دارا باشد .

• قیمت واحد کالا، وزن کالا و کل قیمت ، محاسبه و در معرض دید مشتری قرار گیرد .

• اعلام قیمت واحد کالا توسط ترازو فروشگاهی دیجیتال ، به هیچ وجه جایگزین فاکتور نیست .

• اعلام قیمت واحد کالا و قیمت کل به هیچ وجه جایگزین صدور فاکتور نیست .

• کلیه واحدهای صنفی در سراسر کشور که نیاز به توزین دارند مکلف به استفاده از دستگاه ترازو دیجیتال هستند .

 • مسوولیت نظات بر عملکرد ، آزمون و پلمپ دستگاه های توزین دیجیتالی به عهده موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران میباشد .

• قبوض دریافتی از افراد صنفی که از طریق دستگاه توزین دیجیتالی یا صندوق مکانیزه فروش صادر میشود ، به منزله صدور فاکتور توسط فروشنده کالا یا ارائه دهنده خدمت تلقی میگردد.

• در صورت فروش کالا یا ارائه خدمات بیش از مبلغ 10,000,000 ریال افراد صنفی موظفند علاوه بر ارائه قبض یا فیش موضوع ماده 6 این آیین نامه ، نسبت به صدور فاکتور فروش نیز اقدام نمایند .

• فروش کالا یا ارائه خدمت توسط واحدهای مزبور بدون استفاده از صندوق مکانیزه فروش و یا ترازوی دیجیتال فروشگاهی به عنوان تخلف صنفی تلقی و براساس مفاد تبصره 2 ماده 71 قانون نظام صنفی با واحد صنفی برخورد خواهد شد .

این قانون در سال 1389 به تصویب مجلس رسیده است و اصلاحیه‌ هایی نیز بر آن وارد شده ؛ اما مورد موافقت مسئولین ذیربط قرار نگرفته است .